ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : برنامه‌ريزي براي رفع مشكل اشتغال دريانوردان و كارآموزي دانشجويان دريانوردي
یکشنبه، 27 مرداد 1398 - 13:30     کد خبر: 90739

ترابر نيوز: معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه دريانورد ايراني نبايد در صف اشتغال بماند، گفت: كشتيراني جمهوري اسلامي نسبت به جذب دانشجويان دريايي براي كارآموزي اهتمام ورزد.
ترابر نيوز:

برنامه‌ريزي براي رفع مشكل اشتغال دريانوردان و كارآموزي دانشجويان دريانوردي

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرگزاري فارس،‌‌ محمد راستاد امروز در مراسم گراميداشت روز دريانورد و روز جهاني دريانوردي اظهار داشت: امسال جامعه دريايي تصميم گرفت اين مراسم را به صورت تلفيقي و بين دو مناسبت برگزار كند.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي افزود: شاهد هستيم كه حداكثر فشارها از ناحيه ترورهاي اقتصادي متوجه كشور شده است اما دريانوردان ثابت كردند كه با توان و همت خود هيچ تهديدي نمي‌تواند بخش دريايي را دچار مخاطره كند.

راستاد افزود: ايران كشوري دريايي است و از دوران باستان با دريا مأنوس بوده است و هيچ كس نمي‌تواند ايران را از اين مزيت طبيعي محروم كند. البته بايد بيش از اين از دريا بهره ببريم.

وي با اشاره به فرصت‌هاي اشتغال‌زا در سواحل و دريا گفت: ما نبايد در نوار ساحلي دغدغه اشتغال داشته باشيم. بايد طرح‌هاي بندري‌مان خصوصا در سواحل جنوب آباد و پررونق باشد و كلانشهرها در نوار ساحلي شكل گيرد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي اظهار داشت: يكي از رويكردهاي سازمان بنادر و دريانوردي استقرار صنايع توليدي در پس‌كرانه بنادر است. ناوگان و كشتي‌هاي تحت مالكيت ما ظرفيت خالي زيادي دارند. با توجه به موقعيت ترانزيتي ايران، اقتصاد كشور و محيط پيراموني ما قطعا بنادر قابليت بهره‌برداري بيشتري دارند.

راستاد افزود: ما مي‌توانيم در زمينه تجارت و حمل و نقل دريايي جهاني نقش‌آفريني داشته باشيم. ما بنادر و ناوگان با ظرفيت بالايي داريم.

وي اضافه كرد: در زمينه شيلات و توليد مصرف آبزيان سرانه مصرف آبزيان در كشور ما به سطح سرانه جهاني فاصله دارد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي اظهار داشت: در حوزه صنايع دريايي ظرفيت كشور قابل توجه است و اخيرا دو پروژه بزرگ ساخت دومين كشتي تانكر افراماكس و اولين تعميرات كشتي‌هاي CLCC در ياردهاي داخلي از اين موارد است.

وي با بيان اينكه نيازهاي صنايع دريايي كشور خصوصا در سازمان منطقه‌اي از طريق صنايع دريايي داخلي تامين مي‌كنيم، گفت: نيروهاي دريايي ما امنيت دريايي منطقه را ايجاد كرده‌اند و از مرزهاي آبي حفاظت مي‌كنند و امروز مفتخريم كه در مسير جهاني تجاري دريايي از غرب به شرق امنيت ايجاد كرده‌ايم و حتي در سواحل پرخطر سومالي نيز به همت دريادلان ما امنيت فراهم شده است.

وي ادامه داد: توسعه گردشگري و سفرهاي دريايي را دنبال مي‌كنيم. سازمان بنادر در نقاطي كه جاذبه گردشگري دريايي دارد، رونق خوبي ايجاد كرده است و بيكاري در اين نواحي به صفر رسيده است.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به شعار امروز همايش «ناوگان دريايي، دريانوردان ايراني» گفت: از اتحاديه مالكان كشتي مي‌خواهيم اعضاي خود را تشويق كنند تا با وجود دريانوردان متخصص ايراني از دريانوردان خارجي استفاده نكنند.

راستاد افزود: سازمان بنادر و دريانوردي نيز از مالكان كشتي كه از دريانوردان ايراني استفاده مي‌كنند، مكانيزم حمايتي دارد. دريانوردان ايراني نبايد در صف اشتغال بمانند.

وي ادامه داد: خصوصا كشتيراني جمهوري اسلامي ايران بايد در زمينه جذب دانشجويان دريانورد براي كارآموزي فعال باشند. به دليل همين مشكل امروز دانشگاه دريانوردي چابهار هم براي جذب دانشجوي جديد دچار ابهاماتي است.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي تاكيد كرد: امروز ضايعات پلاستيكي در درياها معضلي جدي است. پيش از اين همه تمركزها بر آلودگي‌هاي نفتي بود، اما امروز ضايعات پلاستيكي هم به مشكل تبديل شده است.

انتهاي پيام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها