ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : مهمترين نقطه گردشگري جنوب كشور در محاصره ساخت و سازهاي بي ضابطه
یکشنبه، 27 مرداد 1398 - 12:30     کد خبر: 90736

ترابر نيوز: ساخت و سازهاي بي ضابطه در مهمترين نقطه گردشگري جنوب كشور فرصت تنفس را از آبشار ياسوج گرفته است.
ترابر نيوز:
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما مركز كهگيلويه و بوير احمد، اين استان از غني ترين مناطق كشور در زمينه گردشگري طبيعي است و شهر ياسوج مركز استان كهگيلويه و بوير احمد، به عنوان نگين سرسبز پايتخت طبيعت ايران لقب گرفته است.مهمترين نقطه گردشگري جنوب كشور در محاصره ساخت و سازهاي بي ضابطه
در چند سال اخير ساخت و سازهاي بي ضابطه در نبود نظارت كافي عرصه را بر آبشار ياسوج نماد گردشگري استان را كه در فاصله دو كيلومتري از مركز اين شهر قرار گرفته تنگ كرده است.
فرماندار بويراحمد در خصوص ساخت و سازها غيرمجاز در اين منطقه گفت: ۶۰ درصد از ساخت و سازهاي منطقه آبشار غير مجاز و غير قانوني هستند، كه به دليل نبود نظارت كافي شهرداري اين ساخت و سازها انجام شده است.
كناري اضافه كرد: بيشتر ساخت و سازهاي غيرمجاز در اين منطقه به شيوه هاي غير قانوني خدمات زير ساختي نظير آب، برق و گاز دريافت كردند كه با تشكيل كارگروهي در اين خصوص تصميم گيري خواهد شد.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري ياسوج هم با بيان اينكه آبشار يكي از قديمي ترين محله هاي اين شهر است گفت: براي اين نقطه مهم گردشگري هيچگونه طرح جامع گردشگري تاكنون تدوين و اجرا نشده كه نبود اين مهم موجب رونق ساخت و سازهاي بي ضابطه شده است.
داريوش رضايي افزود: نبود منابع كافي و اولويت بندي مناطق شهري موجب شده كه شهرداري نتواند براي اين نقطه از شهر طرح جامع شهري و گردشگري تدوين و اجرا كند.
مدير كنترل و نظارت بر تخلفات ساختماني شهرداري ياسوج نيز با بيان اينكه  65 مورد از ساخت و سازهاي غير قانوني اين منطقه به كميسيون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده گفت: تاكنون حكم تخريب ۱۵ واحد آن صادر شده است كه بايد با كمك مقامات قضايي اين حكم ها اجرا شود.
برخي از ساكنان منطقه گردشگري آبشار مدعي شده اند برخي از ساخت و سازها غير مجاز آبشار با صدور پروانه غير مجاز به افراد وابسته به شوراي شهر و كاركنان شهرداري تعلق دارند.
معاون امور هماهنگي عمراني استانداري كهگيلويه و بويراحمد نيز با بيان اين مطلب كه خبرهايي در اين خصوص گزارش شده است گفت: در حال بررسي اين موضوع هستيم و بايد با همه ساخت و سازهاي غير مجاز مطابق قانون برخورد شود و اگر قرار است طرحي اجرا شود بايد از خود مسئولان شروع كرد.

پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها