ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : زوج فرانسوي به جرم برداشتن ماسه از ساحل دريا بازداشت شدند
یکشنبه، 27 مرداد 1398 - 10:59     کد خبر: 90735

ترابر نيوز: يك زوج فرانسوي كه مي خواستند ماسه سفيد سواحل ايتاليا را به عنوان سوغات به خانه خود ببرند در حال خروج از اين كشور به جرم غارت اموال عمومي بازداشت شدند.
ترابر نيوز:

زوج فرانسوي به جرم برداشتن ماسه از ساحل دريا بازداشت شدند

به گزارش روزنامه  ايتاليايي "كوريرا دلا سرا"، اين زوج حدود ۴۰ كيلوگرم ماسه سفيد را از ساحل "َشيا"( Chia) در جنوب جزيره ساردنيا (Sardegna) جمع آوري كرده بودند كه روز پنجشنبه در حال خروج از ايتاليا به مقصد فرانسه توسط گارد مالي، گمرك و پليس مالي ايتاليا دستگير شدند.

گمان مي رفت كه اين شي سفيد مواد مخدر است كه مشخص شد ماسه سفيد جزاير ساردينياست.

اين زوج فرانسوي در حال آماده شدن براي سفر به تولون بودند كه در صندوق عقب خودروي آنها ۴۰كيلوگرم ماسه سفيد كشف شد.

اين ميزان ماسه در ۱۴بطري پلاستيكي جمع آوري شده بود و گردشگران فرانسوي نمي دانستند آنچه آنها به عنوان سوغات با خود مي برند، در واقع سرقت اموال عمومي محسوب مي شود.

دستكم بين ۱ تا ۶ سال حبس در انتظار متخلفان است. در واقع ماسه يك كالاي عمومي محسوب مي شوند و آوردن آن به خانه ممنوع است.

با اين حال براي گردشگران غير معمول نيست كه كيسه هاي خود را از ماسه سفيد اين جزيره  پر كنند.

اين روزنامه ايتاليايي مي نويسد كه شن و ماسه، مانند سنگريزه ها و ديگر پوسته هاي ساحلي مانند صدف هاي ساردينيا ، به عنوان موضوع تجارت غيرقانوني در حال گسترش است.  غارت جمع آوري شده در سواحل سپس در اينترنت به حراج گذاشته مي شود.

ساردنيا جزيره‌اي است در غرب ايتاليا و درياي مديترانه كه نام آن را در فارسي، بر پايه تلفظ فرانسوي ساردني هم نوشته مي شود. 

اين جزيره همراه با جزاير كوچك اطراف، ناحيه ساردنيا را تشكيل مي‌دهد. ساردنيا پس از سيسيل بزرگ‌ترين جزيره مديترانه به‌شمار مي‌آيد؛ طول آن ۲۷۰ و عرض آن ۱۲۰ كيلومتر است.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها