ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : سخنگوي هيئت رئيسه مجلس: دولت موظف به ارائه لايحه تغيير ساختار بودجه به مجلس شد / رئيس‌جمهور ‌تا شهريورماه فرصت دارد
یکشنبه، 27 مرداد 1398 - 12:59     کد خبر: 90731

ترابر نيوز: سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تغيير ساختار و شكل بودجه‌ريزي در كشور را ضروري خواند و گفت: دولت تا شهريور موظف به ارائه لايحه تغيير ساختار بودجه به مجلس است.
ترابر نيوز:
سخنگوي هيئت رئيسه: دولت موظف به ارائه لايحه تغيير ساختار بودجه به مجلس شد / رئيس جمهور ‌تا شهريور ماه فرصت دارد

اسدالله عباسي در گفت‌وگو با تسنيم در رشت، با بيان اينكه كاهش وابستگي درآمدهاي نفتي كشور به فروش نفت به‌ويژه در شرايط فعلي بايد هرچه سريع‌تر در دستور كار دولت و مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد اظهار داشت: از دولت انتظار داريم تا شهريور لايحه تغيير ساختار بودجه را جمع‌بندي كرده و به مجلس ارائه دهد.

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با ابراز اينكه پس از تصويب و تأييد نمايندگان، بودجه سنوات آينده بر اساس موارد مندرج در لايحه تغيير ساختار بودجه تدوين مي‌شود عنوان كرد: با توجه به شرايط فعلي كشور و مسائل اقتصادي موجود تغيير روند بودجه‌ريزي و كاهش حجم وابستگي به درآمدهاي نفتي بسيار ضروري است.

عضو كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس در پاسخ به اين پرسش كه آيا مجلس تاكنون از عملكرد دولت جهت تغيير ساختار بودجه راضي بوده يا خير تصريح كرد: طبق گزارشي كه ماه گذشته توسط دولت به مجلس ارائه شد اين روند مورد رضايت است اما بايد براي ارائه به‌موقع آن از هدررفت زمان جلوگيري شود.

وي با تأكيد به اينكه دولت بايد راهبردهاي تأمين منابع و مصارف را كاملاً مشخص و شفاف‌سازي كند ابراز داشت: اين‌كه صرفاً گزارشي تهيه و در مجلس قرائت شود كفايت نمي‌كند بلكه انتظار داريم دولت با يك اهتمام ويژه‌‌‌اي روي بحث تغيير ساختار بودجه كشور تمركز كند و كارهاي انجام‌شده در اين بخش تنها در حد حرف باقي نماند.

نماينده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به اينكه دولت تا شهريور بايد سازوكار تغيير اصلاح بودجه را به‌صورت عملياتي شده تقديم مجلس كند اظهار داشت: حذف تدريجي درآمدهاي نفتي كنار تنظيم بحث يارانه‌هاي انرژي كه البته قسمت اعظم آن به‌صورت پنهان است از مهم‌ترين بخش‌هاي اين لايحه محسوب مي‌شود.

عباسي مشخص شدن سازوكارهاي مالياتي و چگونگي افزايش درآمدهاي اين بخش را به‌عنوان يك درآمد پايدار و مطمئن مورد تأكيد قرار داد و بيان داشت: شركت‌هاي دولتي و ساير بخش‌ها و منابعي كه مي‌توانند جايگزين درآمدهاي نفتي با هدف كاهش تدريجي تكيه كشور به محل فروش نفت خام شوند بايد مشخص شوند.

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با تأكيد بر اينكه دولت در حوزه‌هاي يادشده فعلاً اقدام جدي و مورد انتظاري را انجام نداده است اضافه كرد: اميد داريم دولت در مسير تغيير ساختار بودجه‌ريزي در كشور و ارائه لايحه آن جهت تصويب و اعلام نظر كارشناسي‌ به مجلس تلاش بيشتري داشته باشد و از زمان فعلي به‌نحو لازم استفاده كند.

انتهاي پيام/


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها