ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ساخت ۶۰ هزار واحد مسكوني ۳۰۰ ميليون توماني در تهران/ راه اندازي سامانه املاك و اسكان از مسير ميان‌بُر
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 12:59     کد خبر: 90450

ترابر نيوز: وزير راه و شهرسازي گفت: ۶۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد برنامه اقدام ملي در اطراف تهران و با قيمت ۳۰۰ ميليون تومان، ساخته و عرضه خواهد شد.

ترابر نيوز:

ساخت ۶۰ هزار واحد مسكوني ۳۰۰ ميليون توماني در تهران

به گزارش مهر، محمد اسلامي امروز در حاشيه «مراسم افتتاح مركز عمليات ايمني و اضطراري شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران» در جمع خبرنگاران، با بيان اينكه امروز يكي از پروژه‌هاي راهبردي شركت فرودگاه‌ها كه در راستاي ارتقاي ايمني پروازها به بهره‌برداري رسيد، اظهار كرد: با افتتاح اين رادار، پوشش حداكثري در شعاع جغرافيايي اطراف پايتخت و همچنين امكان مانيتورينگ سطح باند فرودگاه‌ها فراهم شده است.

وي ادامه داد: همچنين سيستم اطلاع‌رساني شركت فرودگاه‌ها در قالب اپليكيشن موبايلي براي عوامل پروازي و خلبانان ايجاد شده است كه مي‌توانند با استفاده از اين اپليكيشن‌، ضعف‌ها و نقص‌هاي ايمني را به شركت فرودگاه‌ها گزارش كنند.

وزير راه و شهرسازي در پاسخ به پرسشي درباره نفتكش «هپينس» گفت: با پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي سازمان بنادر و دريانوردي، نفتكش ايراني «هپينس» رفع توقيف شد و ساعت ۱۵:۰۶ بعدازظهر ديروز اجازه خروج از بندر جده يافت.

اسلامي افزود: اين كشتي در حال كشيده شدن به سمت آب‌هاي ايران است چون موتورهاي آن از كار افتاده و شركت ملي نفتكش، آن را در بنادر كشور تعمير خواهد كرد.

وي تصريح كرد: آمريكايي‌ها همواره براي كشتي‌ها و هواپيماهاي ما مشكل ايجاد مي‌كنند اما شركت‌هاي كشتيراني و هواپيمايي ياد گرفته‌اند چگونه اين مشكلات را حل كنند.

راه اندازي سامانه املاك و اسكان از مسير ميان‌بُر

وزير راه و شهرسازي درباره سامانه املاك و اسكان كشور گفت: راه‌اندازي اين سامانه را با استفاده از يك سيستم ميان‌بُر آغاز كرده‌ايم و اين وظيفه‌اي است كه قانون بر عهده وزارت راه و شهرسازي گذاشته است.

وي ادامه داد: در گذشته گفته مي‌شد اين وظيفه شهرداري‌ها است كه خانه‌هاي خالي را شناسايي كنند اما ما با يك كار جديد و با استفاده از ديتابيس‌هاي دستگاه‌هاي ديگر، اين سامانه‌ها را به يكديگر لينك داده‌ايم تا خانه‌هاي خالي شناسايي شوند.

از تامكاد (طرح تامين مسكن كاركنان دولت) چه خبر؟

اسلامي درباره طرح تأمين مسكن براي كاركنان دولت (تامكاد) يادآور شد: تأمين مسكن كاركنان دولت شامل بنگاه‌هاي دولتي نمي‌شود و هر بنگاهي كه تضمين كند كه مي‌تواند حقوق نيروها را ماهانه كسر و به حساب صندوق مشخص واريز كند، مي‌تواند به اين طرح ورود داشته باشد بنابراين صندوق‌هاي بازنشستگي و شركت‌هاي زيرمجموعه دستگاه‌هاي دولتي هم مي‌توانند در اين طرح سرمايه‌گذاري كنند.

به گفته وزير راه و شهرسازي، اين طرح به تائيد رئيس‌جمهور رسيده و آن را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ كرده كه به محض ابلاغ از سوي اين سازمان به وزارت راه و شهرسازي، اجراي آن را آغاز خواهيم كرد.

رئيس جمهور عدد ۳۰ درصد افزايش نرخ اجاره بها را از كجا آورد؟

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر افزايش ۳۰ درصدي اجاره‌بها كه رئيس‌جمهور ديروز آن را اعلام كرده بود، افزود: مبناي تحليل معاونت مسكن وزارت راه و شهرسازي، اطلاعات رسمي و ثبت شده است. بر اساس ديتاهايي كه در معاونت مسكن از بانك مركزي و مركز آمار تحليل شده، متوسط افزايش اجاره‌بها حد فاصل سه ماهه سال جاري در مقايسه با سه ماهه ابتدايي سال گذشته، حداكثر ۳۰ درصد بوده است. همچنين حركت شتابان قيمت مسكن كه در ماه گذشته رخ داد، در ماه جاري متوقف شده است.

ساخت ۶۰ هزار واحد مسكوني ۳۰۰ ميليون توماني در تهران

وزير راه و شهرسازي درباره ساخت مسكن گفت: برنامه اقدام ملي توليد و عرضه مسكن آغاز شده و با هدف ۴۰۰ هزار واحد مسكوني در حال اجراست كه جامعه هدف آن، متقاضيان واحدهاي مسكوني ۱۰۰ متر زيربنا و ۷۵ متر مصرفي است كه قيمت آن حدوداً بر اساس برآوردهاي ما ۳۰۰ ميليون تومان است.

اسلامي ادامه داد: در حال حاضر واحدهايي كه عرضه مي‌شود، بزرگ‌متراژ بوده و در بخش سوداگري، خريد و فروش مي‌شود و مردم تهران توان خريد آنها را ندارند.

وي تأكيد كرد: بر اين اساس قرار است ۶۰ هزار واحد از اين ۴۰۰ هزار واحد در اطراف تهران ساخته شود براي ساخت واحدهايي در داخل تهران نيز با نيروهاي مسلح قراردادهايي امضا كرده‌ايم كه در محل پادگان‌هايي كه از شهر خارج مي‌شود، احداث شود.

وزير راه و شهرسازي درباره علت توقيف نفتكش انگليسي در تنگه هرمز گفت: اين نفتكش تخلفات عديده‌اي داشت از جمله اينكه از كريدوري كه براي خروج بود، ورود مي‌كرد؛ آلايندگي زيست‌محيطي داشت و رادارها را خاموش كرده بود كه احتمال بروز سوانح را افزايش مي‌داد به همين دليل سازمان بنادر و دريانوردي با قوت ورود كرد و بر اساس حكم قضائي، از نيروهاي مسلح درخواست شد تا اين نفتكش توقيف شود. در حال حاضر اين كشتي انگليسي در حال بررسي است.

اسلامي خاطرنشان كرد: كشتي نفتكش ايراني كه در جبل‌الطارق توقيف شده، دزدي دريايي و توقيف آن، خلاف قوانين بين‌المللي است كه با مخالفت ساير كشورها نيز روبرو شد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها