ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : پمپئو از فروش ۸.۱ ميليارد دلار سلاح به سه كشور عربي خبر داد
شنبه، 4 خرداد 1398 - 10:04     کد خبر: 90043

ترابر نيوز: «مايك پمپئو» وزير امور خارجه آمريكا در بيانيه اي از فروش ۸.۱ ميليارد دلار تسليحات نظامي به كشورهاي عربستان، امارات و اردن خبر داد.
ترابر نيوز:

پمپئو از فروش ۸.۱ ميليارد دلار سلاح به سه كشور عربي خبر داد

پمپئو طي بيانيه‌اي در تارنماي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد به اين وزارتخانه دستور داده است تا ۲۲ مورد از قراردادهاي انتقال تسليحات به اردن، امارات و عربستان را كه حدود ۸.۱ ميليارد دلار ارزش دارد به سرعت تكميل شود.

وي مدعي شد: اين قراردادها از متحدان ما حمايت كرده، ثبات در خاورميانه را تقويت كرده و به اين كشورها كمك مي‌كند تا در مقابل ايران از خود دفاع كرده و بازدارندگي ايجاد كنند.

وزير خارجه آمريكا روز جمعه به وقت محلي در نامه‌اي به كنگره اعلام كرد كه با توجه به شرايط اضطراري موجود، سلاح‌هاي جديدي را در اختيار سعودي‌ها و اماراتي‌ها و اردن قرار دهند.

طبق اين تصميم، تسريع در فروش تسليحات به سه كشور عربي بدون مجوز و نظارت كنگره انجام مي‌شود. پمپئو در بيانيه خود اعلام كرد كه اين تصميم بر اساس بند ۳۶ قانون كنترل صادرات تسليحات انجام مي‌شود.

هر چند دولت آمريكا كنگره را از روند انتقال اين تسليحات حذف كرده است اما پمپئو در اين بيانيه مدعي شد: به دنبال ادامه همكاري با كنگره براي توسعه اقدامات احتياط آميز به منظور پيشبرد و دفاع از منافع امنيت ملي آمريكا در منطقه هستم.

 

 

ايرنا


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها