ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ايران جامعه بين المللي را عليه تحريم هاي يكجانبه فراخواند
پنجشنبه، 29 فروردین 1398 - 10:30     کد خبر: 89727

ترابر نيوز: مشاور عالي وزير امور اقتصاد و دارايي از جامعه بين المللي خواست در اسرع وقت با هدف محو هرگونه اقدام قهرآميز يكجانبه اقتصادي، تجاري و مالي از جمله تحريم هاي غيرقانوني و ناعادلانه عليه كشورهاي درحال توسعه ترتيباتي اتخاذ كنند.
ترابر نيوز:

به گزارش ايرنا، محمد خزاعي عصر چهارشنبه به وقت محلي در نشست تامين مالي توسعه كه در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك برگزار شد، اين مطلب را مطرح كرد.
وي با اشاره به مشكلات روزافزون فراروي چندجانبه گرايي و نظام چندجانبه اقتصادي، تجاري و مالي، افزود: اينگونه اقدامات يكجانبه، برخلاف حقوق بين الملل و منشور ملل متحد، ناقض حق توسعه و مانع دستيابي كشورها به توسعه پايدار اقتصادي و اجتماعي است.
نماينده پيشين ايران در سازمان ملل متحد با تاكيد بر اهميت تجارت بين المللي به عنوان پيشرانه توسعه، تقويت نظام چندجانبه باز، قانونمند، غير تبعيض آميز، برابر، فراگير و شفاف تجاري جهاني با مشاركت عادلانه و برابر همه كشورها را ضروري دانست و اظهار كرد: فرآيند الحاق كشورهاي درحال توسعه فارغ از ملاحظات سياسي به سازمان تجارت جهاني تسريع شود.
خزاعي همچنين موانع موجود بر سر راه انتقال دانش و فناوري هاي نوين به كشورهاي درحال توسعه را مانع دستيابي به اهداف توسعه پايدار دانست و اضافه كرد: استفاده از منابع بين المللي توسعه براي ريشه كني فقر در جهان الزامي است.
وي اظهار كرد: سياست توسعه اي منوط به رعايت اولويت هاي ملي و راهبردهاي توسعه اي ملي كشورها است. از اين رو، توجه به واقعيت هاي ملي و نيز اصل مسئوليت هاي مشترك اما متفاوت ضرورت اجتناب ناپذير است.
اجلاس سالانه تامين مالي توسعه از 26 لغايت 29 فروردين ماه در چارچوب شوراي اقتصادي- اجتماعي سازمان ملل متحد در نيويورك در حال برگزاري است و وزراي اقتصاد، دارايي و توسعه كشورها در اين اجلاس شركت دارند.
يك روز از اين اجلاس به بحث و تبادل نظر ميان كشورهاي عضو با نمايندگان بانك جهاني، صندوق بين المللي پول و سازمان تجارت جهاني اختصاص يافته است.
 

انتهاي پيام /*


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها