ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ضرورت سهميه بندي بنزين/جامعه كشش افزايش قيمت بنزين را ندارد/ بهترين راهكار دو نرخي كردن آن است
پنجشنبه، 29 فروردین 1398 - 09:54     کد خبر: 89725

ترابر نيوز: مديرعامل پيشين شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اين‌كه با توجه به شرايط كنوني، چاره‌اي به جز سهميه‌بندي وجود ندارد، دلايل لزوم سهميه‌بندي را تشريح كرد.
ترابر نيوز:
بنزين

فريد عامري در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به وضعيت قاچاق سوخت در ايران، اظهار كرد: اين درست است كه شرايط جامعه در حال حاضر به صورتي است كه قدرت خريد مردم محدود شده است، اما تفاوت نرخ بنزين در ايران با كشورهاي همسايه، بسيار افزايش يافته و اين موضوع باعث افزايش ميزان قاچاق مي‌شود.

وي افزود: در حال حاضر تفاوت نرخ بنزين در ايران با كشورهاي همسايه تا حدي است كه اگر همين روال ادامه پيدا كند و تدبيري براي آن انديشيده نشود، در آينده نزديك شاهد ناياب شدن بنزين در مناطق مرزي خواهيم بود و ايران در اين مناطق با بحران روبه‌رو خواهد شد.

مديرعامل پيشين شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اين‌كه جامعه كشش افزايش نرخ بنزين را ندارد، گفت: با توجه به اين‌كه جامعه كشش افزايش بنزين را ندارد، بهترين راهكار دو نرخي كردن آن است. به نظر من ميزاني از مصرف معمول مردم كه مصرف بهينه است، مشخص مي‌شود و اين ميزان با قيمت كنوني بنزين محاسبه مي‌شود و اگر فردي بيش از مصرف متعارف جامعه استفاده كند، وجه بيش‌تري بايد پرداخت كند.

عامري ادامه داد: البته مشخص نيست اگر سهميه‌بندي بنزين قطعي شود، چگونه اجرايي خواهد شد. به نظر من، مجموعه نفت به روش قبل اعتقاد بيش‌تري دارد كه سهميه را به هر خودرو اختصاص دهد. ديدگاه ديگري وجود دارد كه ديدگاه عدالت‌محورانه است و بر اين تاكيد دارد كه يارانه متعلق به همه مردم است و بايد به همه تعلق بگيرد. البته اين ديدگاه به بررسي بيش‌تري نياز دارد و ممكن است هرج و مرج ايجاد كند.

انتهاي پيام

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها