ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ورود وزارت كشور به تخلفات ساخت‌وساز در منطقه لواسات/ تشكيل گروه بازرسي براي پايش فعاليت‌هاي عمراني/ برخورد شديد با مسئولاني كه اهمال‌كاري كرده‌اند
دوشنبه، 27 اسفند 1397 - 11:46     کد خبر: 89529

ترابر نيوز: معاون عمران و توسعه امور شهري و روستاي وزير كشور از تشكيل گروه بازرسي سازمان شهرداري‌ها در خصوص پايش فعاليت‌هاي عمراني مجاز و غيرمجاز در منطقه لواسانات خبر داد.
ترابر نيوز:

مهدي جمالي‌نژاد (معاون عمران و توسعه امور شهري و روستاي وزير كشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي سراسر كشور) در گفت‌وگو با ايلنا درباره تخلفات ساخت‌وساز در منطقه لواسانات گفت: گروه بازرسي سازمان شهرداري‌ها را در اين خصوص فعال كرديم و آنها پايش‌هاي خود را در خصوص اقدامات عمراني در اين منطقه آغاز كرده‌اند.

وي ادامه داد: يقينا با تخلفاتي كه در اين منطقه صورت گرفته و با افرادي كه ضوابط را رعايت نكرده‌اند به شدت برخورد خواهد شد.

رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي سراسر كشور با بيان اينكه با مسئولاني كه در حوزه كار خود اهمال كرده‌اند به شدت برخورد مي‌كنيم، تاكيد كرد: تمام ويلاهايي را كه با مجوز و بي‌مجوز در اين منطقه ساخته شده‌اند، شناسايي كرده‌ايم.

جمالي‌نژاد با اشاره به تخريب بخشي از ويلاي فرزند يكي از مسئولان تصريح كرد: اين موضوع نشان‌دهنده عزم جدي وزارت كشور و مديران ارشد كشور در خصوص مبارزه با اين موضوع است تا ديگر هيچ تخلفي را شاهد نباشيم.

وي همچنين درباره ساخت و سازهاي غيرمجاز كه در حواشي شهرها صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: نظارت بر ساخت و سازها در ۳۰ كيلومتري خارج از حريم شهرها بر عهده وزارت راه و شهرسازي است، از همين رو جلسات مشتركي را با آنها در خصوص حل مشكلات در ۳۰ كيلومتري شهرها برگزار خواهيم كرد تا معضلات اين مناطق نيز برطرف شود.

رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي سراسر كشور با بيان اينكه با معضل حاشيه‌‌نشيني در حال حاضر در كلانشهرها مواجه هستيم، گفت: از همين‌‌رو بايد توجه بيشترمان به شهرهاي كوچك و شهرهاي مياني باشد و به آنها كمك كنيم. خوشبختانه اين اتفاق نيز صورت گرفته و در طول سال‌‌هاي اخير شاهد اين تعادل‌‌بخشي هستيم و مي‌‌بينيم كه مديران به روستاها و شهرهاي مياني توجه بيشتري دارند.

جمالي‌نژاد تصريح كرد: در گذشته اعتباراتي براي توجه به شهرهاي مياني در اختيار سازمان شهرداري‌ها قرار مي‌‌گرفت كه با توجه به پرداخت يارانه‌‌‌ها، اين اعتبار از سازمان شهرداري‌ها گرفته شد و سازمان شهرداري‌ها ماند با يك جيب خالي اما خوشبختانه با پيگيري‌‌هايي كه صورت گرفت و با همت نمايندگان مجلس، طرحي به مجلس ارائه شد كه بر اساس آن اعتباراتي در اختيار سازمان شهرداري‌ها قرار بگيرد و ما مي‌توانيم از اين اعتبارات به شهرهاي كوچك و شهرهاي مياني كمك لازم را انجام دهيم.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها