ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : خط ريلي ميانه - اردبيل از مزاياي اوراق مشاركت برخوردار مي‌شود
دوشنبه، 27 اسفند 1397 - 10:59     کد خبر: 89525

ترابر نيوز: استاندار اردبيل گفت: با توجه به نوسانات بازار مصالح و احتمال كمبود اعتبار از سال آينده اوراق مشاركت به پروژه خط ريلي ميانه - اردبيل اختصاص پيدا مي‌كند.
ترابر نيوز:
خط ريلي ميانه - اردبيل از مزاياي اوراق مشاركت برخوردار مي‌شود

به گزارش خبرگزاري مهر، اكبر بهنامجو عصر يكشنبه در جريان بازديد نماينده ولي فقيه و ائمه جمعه شهرهاي استان از پروژه راه آهن ميانه – اردبيل تصريح كرد: باتوجه به نوسانات بازار مصالح احتمال كمبود اعتبار وجود داشته كه با رايزني‌هاي مناسب و انتفاعي تلقي شدن آن از سوي سازمان برنامه و بودجه از سال آينده علي‌رغم اعتبار ملي و فاينانس داخلي اوراق مشاركت نيز به پروژه راه آهن اردبيل تعلق مي‌گيرد.

وي يادآور شد: براي نخستين بار فاينانس داخلي به يك پروژه ريلي در كشور اختصاص يافته كه تلاش‌هاي سازمان برنامه و بودجه كشور و بانك ملي به جهت نگاه مثبت به استان اردبيل جاي تقدير دارد.

استاندار اردبيل با بيان اينكه پيشرفت فيزيكي كل طرح بيش از ۵۱ درصد است، افزود: پيشرفت فيزيكي زيرسازي آن ۷۳/۸ درصد برآورد شده كه با توجه به جدول زمان بندي در وقت مقرر بايد تكميل شود.

وي با اشاره به اينكه تكميل اين پروژه دغدغه اصلي مردم و ائمه جمعه و نماينده ولي فقيه در استان است، افزود: با عنايت به پتانسيل گردشگري منطقه، راه‌آهن مي‌تواند منجر به رونق حمل و نقل كالا، معادن، مسافر و رونق گردشگري زمستاني نيز شود.

استاندار اردبيل با اشاره به مطالعه خط ريلي اردبيل - پارس‌آباد توسط قرارگاه خاتم‌الانبياء، اضافه كرد: مطالعه پروژه راه آهن اردبيل به پارس آباد در شش ماهه اول سال ۹۸ به اتمام مي‌رسد و احداث ۱۶ كيلومتر خط ريلي در شمال استان در دستور كار كشور آذربايجان قرار دارد.

بهنام‌جو افزود: اتصال ريلي شمال استان به آذربايجان راه‌آهن اردبيل - پارس‌آباد را صد در صد توجيه پذير خواهد كرد و اعتبار اين پروژه نيز تأمين خواهد شد.

وي ادامه داد: اتصال اردبيل به پارس آباد و و شمال استان به كشور آذربايجان مي‌تواند توسعه استان و كشور را به دنبال داشته باشد.

استاندار اردبيل با اشاره به اينكه هيچ كارگاهي تعطيل نيست، افزود: با تزريق اعتبار در اين پروژه هزار و ۴۷۲ نفر از نيروهاي بومي و غير بومي شاغل هستند كه در وزارت راه و شهرسازي جايگاه ويژه‌اي براي خود باز كرده است.

رئيس شوراي اداري استان اردبيل ادامه داد: امن‌ترين وسيله در فصول سرد سال و زمستان حمل و نقل ريلي است و بايد همه دست به دست هم دهيم تا اين پروژه به سرانجام برسد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها