ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : فوت ۵ نفر بر اثر گازگرفتگي در شهرستان بجنورد
شنبه، 4 اسفند 1397 - 10:55     کد خبر: 89138

ترابر نيوز: معاون دادستان عمومي و انقلاب بجنورد از فوت ۵ نفر بر اثر گازگرفتگي در شهرستان بجنورد طي هفته گذشته خبر داد.
ترابر نيوز:

فوت ۵ نفر بر اثر گازگرفتگي در شهرستان بجنوردعباسي معاون دادستان عمومي و انقلاب بجنورد در گفت‌وگو با خبرگزاري ميزان، از فوت ۵ نفر بر اثر گازگرفتگي در شهرستان بجنورد خبر داد و بيان كرد: طي چند روز اخير ۵ نفر از شهروندان (يك زوج جوان و يك مادر و دو كودك) بر اثر استنشاق گاز منواكسيد كربن جان خود را از دست داده‌اند.

معاون دادستان عمومي و انقلاب بجنورد بي‌احتياطي و عدم رعايت اصول ايمني در ساختمان‌هاي مسكوني از جمله نصب لوله‌هاي آبگرمكن يا بخاري و لوازم گرمايشي را از عوامل بروز اين قبيل حوادث برشمرد.

عباسي گفت: اين سهل انگاري‌ها مي‌تواند باعث احتراق ناقص فرايند سوخت در وسائل گرمايشي شده و وقوع اين حوادث ناراحت كننده و ناگوار را در پي داشته باشد.

معاون دادستان عمومي و انقلاب بجنورد با اعلام اينكه هر ساله با شروع فصل سرما عليرغم تذكرات عديده و هشدار‌هاي لازم بازهم شاهد تكرار اين گونه اتفاقات هستيم خاطرنشان كرد: شايد لازم باشد در ماهيت، سازوكار‌ها و روش انجام كار پيشگيرانه و نيز نحوه اطلاع رساني اين گونه حوادث تجديدنظر كنيم.

وي ادامه داد: برگزاري نمايشگاه‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي در نقاط مختلف استان به اشكال مختلف با رويكرد راهبردي و نگرش‌هاي كاربردي از جمله در مناطق و روستاي اطراف با جلب مشاركت مردم و نهاد‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد براي تسهيل زمينه‌هاي ورود جدي مردم به اين حوزه ها، مي‌تواند بسيار مؤثرتر از انجام اقدامات كليشه‌اي باشد.

عباسي گفت: اميد است با هوشياري و مديريت به موقع مسئولين همچون شركت مسئوليت سازمان نظام مهندسي در كنار ديگر دستگاه‌هاي اجرايي بتوانند با اهتمام جدي سازوكار‌هاي بازدارنده و پيشگيرانه‌اي در اين بخش اعمال و اجرا كنند تا در آينده، شاهد كاهش اين گونه حوادث باشيم.

انتهاي پيام/

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها