ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : كاهش ۶۰ درصدي معاملات مسكن
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 - 12:30     کد خبر: 88742

ترابر نيوز: تعداد معاملات مسكن در دي امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۶۰ درصد كاهش داشته است.
ترابر نيوز:
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛ آمارهاي منتشر شده از سوي دفتر اقتصاد مسكن و برنامه‌ريزي وزارت راه و شهرسازي نشان مي‌دهد در دي‌ماه امسال ركود بازار مسكن تثبيت شده و تعداد معاملات اين بازار با كاهش جزئي ۱.۲ درصدي نسبت به ماه قبل مواجه شده است. از نظر قيمت نيز ميانگين قيمت هر مترمربع زيربناي مسكوني در شهر تهران در اين ماه نسبت به ماه قبل ۱.۵ درصد رشد داشته كه در مقايسه با شتاب رشد قيمت در ماه‌هاي قبل، رقم بالايي محسوب نمي‌شود.
 
همچنين تازه‌ترين آمارها از افت ۶۰ درصدي تعداد معاملات بازار مسكن تهران در دي‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حكايت دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوي وزارت راه و شهرسازي، ميانگين قيمت هر مترمربع زيربناي مسكوني در اين ماه به ۹ ميليون و ۷۷۸ هزار تومان رسيده كه نسبت به دي‌ماه سال قبل ۸۹.۹ درصد رشد دارد.
 
بر اساس اين گزارش، در دي‌ماه امسال ۶ هزار و ۸۶۵ فقره مبايعه‌ نامه مسكن در تهران به امضا رسيده كه از اين تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ قرارداد مورد قبول بوده و معيار محاسبات قرار گرفته است. اين تعداد معامله نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۹.۳ درصد افت نشان مي‌دهد.
ميانگين قيمت هر مترمربع زيربناي مسكوني در دي‌ماه امسال در پايتخت به ۹ ميليون و ۷۷۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسيده كه نسبت به ماه گذشته حدود ۱.۵ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (دي‌ماه ۹۶) معادل ۸۹.۹ درصد افزايش را تجربه مي‌كند.
آمارها حاكي از اين است كه در جريان معاملات بازار مسكن تهران در نخستين ماه از زمستان امسال، بيشترين تعداد معامله واحد مسكوني در منطقه ۵ تهران با ۷۵۰ فقره مبايعه‌نامه انجام شده و پس‌ازآن منطقه ۴ با ۵۷۲ فقره و منطقه ۲ تهران با ۴۴۹ فقره معامله بيشترين تعداد معامله را به خود اختصاص داده‌اند. در مقابل، كمترين تعداد معامله واحد مسكوني در تهران به منطقه ۱۹ با ۳۸ فقره معامله و پس‌ازآن به منطقه ۲۲ با ۵۴ فقره مبايعه‌نامه اختصاص دارد.
از نظر متوسط قيمت هر مترمربع واحد مسكوني، بيشترين قيمت هر متر واحد مسكوني به منطقه يك تهران با هر متر ۲۲ ميليون و ۹۷۴ هزار تومان تعلق داشته و پس‌ازآن منطقه ۳ با ميانگين متري ۱۷ ميليون و ۲۳۴ هزار تومان در رتبه دوم قرار گرفته است. كمترين ميزان ميانگين هر متر واحد مسكوني در تهران به منطقه ۱۸ با هر متر ۴ ميليون و ۲۴۵ هزار تومان و پس‌ از آن به منطقه ۲۰ با هر متر ۴ ميليون و ۴۹۴ هزار تومان اختصاص يافته است.

پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها