ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : مردم از شرايط اقتصادي كشور مطلع شوند/ لزوم يكي شدن عمل با گفتمان
سه شنبه، 22 آبان 1397 - 12:30     کد خبر: 87926

ترابر نيوز: نماينده گرمسار و آرادان در مجلس بابيان اينكه مردم بايد از شرايط اقتصادي حاكم بر كشور مطلع شوند، گفت: اين آگاهي به مواضع سياسي، اجتماعي و فرهنگي موجود در كشور كمك خواهد كرد.
ترابر نيوز:
مردم از شرايط اقتصادي كشور مطلع شوند/ لزوم يكي شدن عمل با گفتمان

به گزارش مهر، غلامرضا كاتب صبح سه‌شنبه در نشستي با شوراي هيئات مذهبي، كانون مداحان و روحانيان گرمسار به ميزباني اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان ضمن بيان اينكه اقتصاد كشور به گونه‌اي كه نفت به عنوان سرمايه ملي عملا ابزار سياسي دشمن شده است و با بهره‌گيري از آن ملت ايران را تحت‌فشار قرار مي‌دهد، ابراز داشت: استكبار دست از شيطنت‌هاي خود بر نخواهد داشت و سياست‌هاي خود را دنبال مي‌كند.

وي تنها راه برون‌رفت از مشكلات را اداره مملكت بدون نفت دانست و گفت: مطلع بودن مردم از شرايط اقتصادي كشور مي‌تواند به مواضع سياسي، اجتماعي و فرهنگي موجود در جامعه بسيار كمك كند.

لزوم يك صدايي در درون نظام

نماينده مردم گرمسار و آرادان در مجلس  بابيان اينكه در اين شرايط بايد در درون نظام يك صدايي حاكم باشد، ابراز داشت: درست زماني كه در مقابل ما شيطنت‌هاي آمريكا قرار دارد مي‌بايست دست از خواسته‌هاي بزرگ و كوچك خود برداشته و به منافع نظام انديشه كنيم زيرا جامعه نيازمند شنيدن صداي واحد است كه براي تحقق آن مسئولان بسيار بايد تلاش كنند.

كاتب در ادامه تصريح كرد: راه حل دوم يكي شدن عمل با گفتمان مسئولان است و هر چه قدر در اين مقوله بيشتر تلاش شود به همان ميزان اعتماد عمومي جامعه نيز فزوني خواهد يافت و برنامه‌ريزي دشمن براي ايجاد شكاف بين دولت و مردم نقش بر آب مي‌شود.

وي اضافه كرد: به عنوان راه حل سوم در مقابل شرايط اقتصادي فعلي چاره‌اي جز ترويج كار و تلاش مضاعف نداريم، در مقابل هر شيطنتي از سوي استكبار تنها همين يك راهكار وجود دارد و به طبع اگر جامعه نيز اين همت والا را مشاهده كند قادر به ترميم اقتصاد خواهد بود.

كاهش درآمد بقاع متبركه ريشه يابي شود

نماينده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شرايط مشاركت‌هاي فرهنگي جامعه را در مراسم مختلف مطلوب ارزيابي كرد و ابراز داشت: حضور مردم طي ايام اربعين، ۲۸ صفر و شهادت امام رضا(ع) عليرغم همه سختي‌هاي موجود با باور ديني و بر اساس اعتقاد ديني بسيار چشمگير بود كه پيامد اين حضور براي دشمنان كوتاه نيامدن ملت در مبارزه با استكبار است.

كاتب بابيان اينكه درامد بقاع متبركه اين شهرستان طي سال گذشته حدود ۲۸۰ ميليون تومان در يك سال بود، ابراز داشت: اين رقم در شش‌ماهه امسال به شدت كاهش پيداكرده و به ميانگين ۱۱۲ ميليون تومان رسيده است كه نشان مي دهد در نيمسال اول۹۷، نزديك ۳۰ ميليون تومان كاهش داشته كه بخش عمده آن به مسائل اقتصادي مردم منتهي مي‌شود.

وي بابيان اينكه در بحث موقوفات سال گذشته ۱۱ مورد و امسال سه موقوفه گزارش‌شده است، اضافه كرد: اگر اين كاهش در حوزه وقف از اقتصاد و معيشت مردم ناشي شود قابل تحمل است ولي اگر ريشه‌دار در باور ديني مردم باشد بايد پيرامون آن تحليل و موردبررسي قرار گيرد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها