ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ميانگين قيمت مسكن رشد كرد/ منطقه 5 داراي بيشترين تعداد معاملات
یکشنبه، 6 خرداد 1397 - 12:59     کد خبر: 85355

ترابر نيوز: براساس آخرين آمار اعلام شده از سوي وزارت راه قيمت هر متر مربع مسكن در ارديبهشت ماه سال جاري در تهران به طور ميانگين ۵ ميليون و ۹۸۴ هزار تومان بوده كه در اين ميان منطقه 5 با 2 هزار و 296 فقره معامله، پر رونق تريت منطقه پاييتخت از نظر تعداد معاملات به شمار مي آيد.
ترابر نيوز:

ميانگين قيمت مسكن رشد كرد/ منطقه 5 داراي بيشترين تعداد معاملات

به گزارش خبرگزاري ميزان، براساس آخرين آمار منتشر شده از سويد دفتر برنامه ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي، در ارديبهشت ماه سال جاري بيش از ۱۹ هزار و ۴۲۲ معامله در بخش مسكن انجام شده كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ هزار فقره افزايش داشته است.

در اين ميان قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در شهر تهران در مدت فوق به ۵ ميليون و ۹۸۷ هزار تومان رسيده كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴ ميليون و ۵۱۰ هزار تومان اعلام شده كه اين شاخص حاكي از ادامه روند رشد قيمت مسكن نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته است.

به علاوه  تعداد مبايعه نامه‌ها در در فرودين ماه سال ۹۷ حدود ۵ هزار و ۳۳۵ فقره بوده افزايش بسيار چشمگير نسبت به ماه قبل داشته است و اين در حالي است كه نيمي از اين ماه در تعطيلات سپري شده است.

همچنين در اين آمار، منطقه ۵ تهران با ۲ هزار و ۲۹۶ فقره معامله، پر رونق‌ترين منطقه پاييتخت از نظر تعداد معاملات در ارديبهشت سال جاري بوده كه در ماه گذشته نيز اين منطقه بيشترين حجم معامله را داشته است.

در اين بين منطقه ۱۹ با ۱۱۲ فقره معامله كم رونق‌ترين منطقه پاييتخت از نظر تعداد معاملات مسكن در ارديبهشت ماه سال جاري بوده است كه اين روند كمي معامله در اين منطقه در مدت فوق سال گذشته نيز به ثبت رسيده است.

در معاملات مسكن در ماه فوق گران‌ترين منطقه تهران، منطقه يك با ميانگين قيمتي ۱۲ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان در هر متر مربع برآورد شده و منطقه ۱۸ نيز ارزانترين منطقه با ميانگين متري ۲ ميليون و ۶۹۳ هزار تومان بوده است كه اين روند قيمتي مسكن در ارديبهشت ماه سال گذشته نيز همانند سال جاري گزارش شده است.

به عبارت ديگر افزايش قيمت در منطقه يك در ارديبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۵ ميليون تومان در هر متر و در منطقه ۱۸، كمتر از متري ۵۰۰ هزار تومان بوده كه نشان دهنده نامتوازن و ناهمگن بودن افزايش قيمت مسكن در بخش‌هاي مختلف پايتخت است.

در اين ميان منطقه ۱۲ تهران تنها منطقه‌اي بوده كه در ارديبهشت ماه سال جاري با كاهش قيمت نسبت به ماه گذشته روبرو شده و ماينگين قيمتي اين منطقه ۳ ميليون و ۴۳۰ هزار تومان اعلام شده كه اين رقم كاهش ۱۴۰ هزار توماني قيمت مسكن در هر متر مربع در مركز تهران به عنوان اصلي‌ترين منطقه استقرار بافت فرسوده و نابسامان پايتخت را نشان مي‌دهد.

با اين وجود بيشترين افزايش قيمت در بازه زماني بين فرودين تا ارديبهشت ماه سال جاري در منطقه ۲۲ تهران با حدود ۹۳۰ هزار تومان در هر متر مربع بوده كه در فرودين قيمت هر متر مربع ۴ ميليون و ۷۰۰ هزارتومان و در ارديبهشت ماه به ۵ ميليون  و ۶۳۰ هزار تومان افزايش يافته است.

گفتني است، منطقه يك تهران با افزايش ۸۳۰ هزار توماني ميانگين قيمت مسكن در هر متر مربع در همين بازه زماني در رتبه دوم قرار دارد.

انتهاي پيام/

پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها