ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : آمار اعتياد كارگران در مرز هشدار/ دست‌هاي پشت پرده مواد مخدر بايد شناسايي شوند
یکشنبه، 6 خرداد 1397 - 19:16     کد خبر: 85240

ترابر نيوز:

سلامت نيوز: عضو كميسيون اجتماعي مجلس با تاكيد بر لزوم اجراي قوانين حوزه مواد مخدر، گفت: بايد از مرحله ارائه آمارها گذر و با تدوين راهكارهاي مناسب، اصولي و عملي گامي جدي براي حل اعتياد برداشت.

به گزارش سلامت نيوز، احمد بيگدلي در گفت‌وگو با خانه‌ملت ، در واكنش به اظهارات قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر مبني بر اينكه 15 تا 26 درصد كارگران برخي استان ها معتادند، گفت: اين آمار دقيق نبوده و به نظر مي رسد كه آمار اعتياد در كارگران بيشتر از اين تعداد باشد.

نماينده مردم خدابنده در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه اعتياد معضل بزرگ جامعه است، افزود: متاسفانه در سال هاي اخير الگوي مصرف مواد مخدر از سنتي به صنعتي تغيير جهت داده و با كاهش سن مصرف و همچنين روي آوردن بانوان كشور به اعتياد روبرو هستيم كه اين آسيب ها خطري بسيار بزرگ براي جامعه محسوب مي شود.

وي با بيان اينكه تمامي مسئولان در رابطه با معضل اعتياد قصور دارند و نبايد خود را بي گناه قلمداد كنند، تصريح كرد: در حال حاضر وارد دهه چهل بعد از انقلاب شده ايم اما متاسفانه برخي مسئولان آنطور كه بايد و شايد در خدمت مردم و انقلاب نبوده و در جهت رفع مشكلات كشور به ويژه آسيب هاي اجتماعي تلاش موثري نداشته اند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در 30 سال گذشته آسيب هايي مانند طلاق، بيكاري، اعتياد و ديگر آسيب ها به شكل امروزي و با اين ميزان فعلي وجود نداشت و افزايش و شيوع آسيب ها در شرايط فعلي ناشي از عملكرد ضعيف مسئولان و بي توجهي آنها به كنترل و مديريت آسيب ها است.

ديگر از زمان ارائه آمارها در مورد آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد گذشته و بايد براي رفع آنها چاره انديشي كرد

بيگدلي با انتقاد از اينكه ديگر زمان ارائه آمارها در مورد آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد گذشته و بايد براي رفع آنها چاره انديشي كرد، تصريح كرد: بايد از مرحله ارائه آمارها گذر و با تدوين راهكارهاي مناسب، اصولي و عملي گامي جدي براي حل آسيب هاي اجتماعي برداشت.

نماينده مردم خدابنده در مجلس دهم، با تاكيد بر اينكه علت اعتياد كارگران كشور بايد بررسي و آسيب شناسي شود، گفت: كارگران زحمتكش و ضعيف ترين اقشار جامعه هستند و چرخ اقتصاد كشور را به حركت درمي آورند بنابراين بايد عوامل اعتياد بالا در ميان اين قشر پرتلاش به صورت ميداني بررسي و راهكارهاي اصولي براي رفع اعتياد آنها اتخاذ شود زيرا اكتفا كردن به آمارها و شعار دادن هيچ گره اي از اين معضل رفع نمي كند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، با انتقاد از اينكه هيچ گونه همتي براي رفع معضل اعتياد در كشور وجود ندارد، افزود: اگر مسئولان و متوليان اندكي همت و تلاش داشته باشند به طور قطع اغلب آسيب هاي اجتماعي طي يك سال مديريت مي شوند.

حلقه مفقوده و دست هاي پشت پرده مواد مخدر بايد شناسايي شوند

وي با تاكيد بر اينكه حلقه مفقوده و دست هاي پشت پرده مواد مخدر بايد شناسايي شوند، تصريح كرد: مشخص نيست چه افراد و جريان هايي پشت پرده معضل مواد مخدر وجود دارند كه اجازه برخورد با مافياي مواد مخدر را نمي دهند؛ آيا زمان آن نرسيده كه از جفا و كوتاهي هايي كه در حق مردم شده است دست كشيد.

به جاي برخورد با مافيا با خرده فروشان مواد مخدر برخورد مي شود

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اينكه به جاي برخورد با مافيا با خرده فروشان مواد مخدر برخورد مي شود، گفت: جوانان ما همان هايي بودند كه با دست هاي خالي دفاع مقدس را مديريت و در مقابل دشمن بعثي ايستادگي كردند در اين رابطه چه عواملي باعث شده كه جوانان كشور به سمت و سوي مصرف مواد مخدر روي بياورند در اين رابطه بايد به حال مسئولان گريست كه نتوانسته اند دين خود به مردم را ادا كنند.

حل معضل اعتياد در كشور نيازمند همت جدي تمامي مسئولان و شناسايي و برخورد قاطع با مافياي مواد مخدر است

بيگدلي با بيان اينكه حل معضل اعتياد در كشور نيازمند همت جدي تمامي مسئولان و شناسايي و برخورد قاطع با مافياي مواد مخدر است، ادامه داد: در اين رابطه نبايد هيچ گونه تمائزي ميان مردم عادي و مسئولان قايل شد و بايد برخورد با افراد در هر مقام و لباسي كه در اين جريان دست داشته و منافع آنها از طريق مواد مخدر تامين مي شود در دستور كار قرار گيرد.

زمينه اجراي قوانين مربوط به مواد مخدر ضعف جدي ديده مي شود

نماينده مردم خدابنده در مجلس دهم، با انتقاد از اينكه در زمينه اجراي قوانين مربوط به مواد مخدر ضعف جدي ديده مي شود، گفت: وظيفه نمايندگان نظارت بر اجراي قوانين است اما متاسفانه مجلس تاكنون در اين رابطه ضعيف عمل كرده و نظارت چنداني بر اجراي قوانين حوزه مواد مخدر نداشته اين در حالي است كه اگر مُر قانون در مورد متخلفان حوزه مواد مخدر اجرا شود به سهولت مي توان معضل اعتياد را در كشور كنترل و مديريت كرد.

عملكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر ضعيف است

عملكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را بسيار ضعيف خواند و افزود: افزايش تعداد معتادان، مصرف بالاي مواد مخدر صنعتي، كاهش سن اعتياد، روي آوردن بانوان كشور به سمت اين معضل نشانه عملكرد ضعيف ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده و كشفيات مواد مخدر، ارائه آمار، برخورد با خرده فروشان و هزينه كرد نشانه عملكرد مثبت متوليان اين حوزه نيست زيرا ما آثار تلاش آنها را در جامعه به هيچ وجه نمي بينيم و مصرف مواد مخدر در جامعه به ويژه دانشگاه ها و مدارس بيداد مي كند.

تعدد متوليان مانع از مديريت مصرف مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد مي شود

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، با يادآوري اينكه تعدد متوليان مانع از مديريت مصرف مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد مي شود، تصريح كرد: متاسفانه بودجه مبارزه با مواد مخدر ميان دستگاه هاي متعددي تقسيم شده و موازي كاري دستگاه ها هيچ گرهي از معضل اعتياد باز نمي شود بنابراين نياز است يك سازمان و متولي مشخصي براي مبارزه با مواد مخدر تعيين و مشخص شود تا دستگاه ها به موازي كاري روي نياورند.

سلامت نيوز: آمار اعتياد كارگران در مرز هشدار/ دست‌هاي پشت پرده مواد مخدر بايد شناسايي شوند


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها