ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ضرورت اصلاح و رفع نقاط پر حادثه/ضرورت افزايش دوربين‌هاي نظارتي در راستاي بهبود شرايط جاده‌ها / روزانه ۴۷ نفر قرباني حوادث جاده‌اي مي‌شوند
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 14:29     کد خبر: 82515

ترابر نيوز: معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري فارس در ادامه با اشاره به اينكه در آسيب‌شناسي‌هاي علمي انجام شده يكي از علل بالا بودن آمار حوادث ترافيكي در استان فارس، گستردگي راه‌ها و حجم انبوه ترانزيت كالا و مسافر از جاده‌هاي استان فارس و توسعه كم حمل و نقل ريلي در فارس زمينه ساز افزايش تردد‌هاي جاده‌اي شده كه پيامد آن افزايش حوادث ترافيكي است.
ترابر نيوز:
به گزارش خبرگزاري ميزان، راننده، خودرو و جاده سه مثلث حوادث جاده‌اي در ايران هستند كه روزانه ۴۷ نفر قرباني تصادفات رانندگي در جاده‌ها مي‌شوند.

طبق اعلام آمار سازمان پزشكي قانوني در اين مدت استان‌هاي فارس با ۷۹۰، تهران با ۷۵۶، خراسان رضوي با ۷۳۲ فوتي بيشترين و استان‌هاي ايلام با ۷۶، اردبيل با ۱۱۰ و كهگيلويه و بويراحمد با ۱۱۳ فوتي كمترين آمار تلفات تصادفات را داشته اند كه اين آمار در مقايسه با سال ۹۵، كاهش ۱ درصدي را نشان مي‌دهد.

آمار نشان مي‌دهد كه ۲۱۰ هزار و ۶۵۷ نفر در هفت ماهه نخست امسال در حوادث رانندگي مصدوم شده و به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كردند.

مرگ بيش از ۱۴۰۰ نفر در تصادفات مهر ماه

آخرين آمار ارائه شده از سوي سازمان پزشكي قانوني كشور بيان مي‌دارد كه آمار تلفات حوادث رانندگي در مهر ماه امسال با كاهش مواجه بوده است. اين آمار از يكهزار و ۴۶۷ فوتي در هفت ماهه سال گذشته به يكهزار و ۴۶۴ فوتي در هفت ماهه امسال كاهش يافت.

همچنين در مهر امسال ۳۰ هزار و ۸۶۲ مصدوم حوادث رانندگي به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كردند.

استان فارس پيشتاز در فوتي‌هاي سوانح ترافيكي

استان فارس كماكان رتبه نخست تصادف رانندگي در كشور را دارد و همانند سال‌هاي گذشته در مرگ‌هاي ناشي از تصادفات رانندگي پيشتاز است. به گفته دكتر غلامزاده مديركل پزشكي قانوني استان فارس تعداد ۷۹۰ نفر براثر تصادف رانندگي درسطح استان در شش ماهه نخست امسال جان خود را ازدست دادند.

مديركل پزشكي قانوني استان فارس گفت: اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه تعداد فوتي‌ها ۷۸۹ نفربود، افزايش ۱/۰ درصدي رادر سطح استان نشان مي‌دهد.

غلامزاده با اشاره به آمار كشته شدگان حوادث رانندگي در شش ماهه نخست امسال افزود: از اين تعداد ۶۲۲ نفر مرد و ۱۶۸ نفر زن بوده است.
 
مقايسه شهرهاي استان فارس در سوانح ترافيكي به تفكيك وقوع تصادفات در سال 96 نسبت به سال 95(هفت ماهه)
 
 
تلاش دستگاه قضايي براي پيشگيري از حوادث و كاهش آمارتلفات انساني در حوادث رانندگي/ از عدم وجود يك آزاد راه در استان فارس تا همكاري همه جانبه نهاد‌هاي مسئول در جهت كاهش تلفات جاده‌اي / روزانه ۴۷ نفر قرباني حوادث جاده‌اي مي‌شوند
 
  تلاش دستگاه قضايي براي پيشگيري از حوادث و كاهش آمارتلفات انساني در حوادث رانندگي/ از عدم وجود يك آزاد راه در استان فارس تا همكاري همه جانبه نهاد‌هاي مسئول در جهت كاهش تلفات جاده‌اي / روزانه ۴۷ نفر قرباني حوادث جاده‌اي مي‌شوند
مديركل پزشكي قانوني استان فارس در ادامه تشريح كرد: بر اساس آمار سازمان پزشكي قانوني كشور در شش ماهه اول سال جاري، استان فارس در تعداد فوتي ناشي از سوانح رانندگي با ۷۹۰ نفر فوتي با فاصله قابل توجهي در رتبه نخست قرار دارد و پس از استان فارس، استان‌هاي تهران با (۶۴۹ فوتي)، خراسان رضوي با (۶۴۷ فوتي) در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

وي با اشاره به اينكه تعداد مصدومان نسبت به سال گذشته ۱/۱ درصد افزايش داشته افزود: در شش ماهه اول امسال ۱۳ هزارو ۹۵ نفر مصدوم ناشي از تصادفات در فارس داشته ايم كه در كشور پس از استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و اصفهان در رتبه چهارم قرار داريم.

گستردگي راه ها و حجم انبوه ترانزيت كالا پيامد افزايش حوادث ترافيكي 
 
 
تلاش دستگاه قضايي براي پيشگيري از حوادث و كاهش آمارتلفات انساني در حوادث رانندگي/ از عدم وجود يك آزاد راه در استان فارس تا همكاري همه جانبه نهاد‌هاي مسئول در جهت كاهش تلفات جاده‌اي / روزانه ۴۷ نفر قرباني حوادث جاده‌اي مي‌شوند

بنا به اظهارات معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان فارس گستردگي راه‌ها و حجم انبوه ترانزيت كالا و مسافر از جاده‌هاي استان فارس و توسعه كم حمل و نقل ريلي در فارس زمينه ساز افزايش تردد‌هاي جاده‌اي شده كه پيامد آن افزايش حوادث ترافيكي است.

احمد رحمانيان گفت: تلاش شده است در راستاي پيشگيري از اين حوادث و كاهش آمار تلفات انساني در حوادث رانندگي هماهنگي بين ارگان‌هاي مسئول در راستاي اجراي قانون مورد بازنگري قرار گيرد.

وي با اشاره به آمار بالاي جانباختگان و مصدومان حوادث جاده‌اي در استان فارس از تلاش دستگاه قضايي براي پيشگيري از حوادث و كاهش آمار تلفات انساني در حوادث رانندگي خبرداد و گفت: ارتقاء سطح فرهنگ رانندگي با ارائه آگاهي‌ها و آموزش مستمر قابل حصول است، متاسفانه در اين بخش توزيع امكانات تناسبي با ميزان حوادث در استان‌ها ندارد.

اختصاص تجهيزات لازم براي امدادرساني در جاده ها و راه ها 
 
دستگاه قضايي در راستاي پيشگيري از حوادث و كاهش آمار تلفات انساني در حوادث رانندگي گام‌هاي موثري را انجام داده است كه مي‌توان به اختصاص تجهيزات لازم براي امدادرساني اشاره كرد.
 
دبير شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان فارس تاكيد كرد: گام‌هاي اوليه در راستاي اختصاص تجهيزات لازم براي امدادرساني با ارتقاء مولفه‌هاي فني جاده‌ها و راه‌ها و رفع نقاط پرحادثه و افزايش كنترل فيزيكي و هوشمند جاده‌ها صورت پذيرفته است.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري فارس در ادامه با اشاره به اينكه در آسيب‌شناسي‌هاي علمي انجام شده يكي از علل بالا بودن آمار حوادث ترافيكي در استان فارس، گستردگي راه‌ها و حجم انبوه ترانزيت كالا و مسافر از جاده‌هاي استان فارس و توسعه كم حمل و نقل ريلي در فارس زمينه ساز افزايش تردد‌هاي جاده‌اي شده كه پيامد آن افزايش حوادث ترافيكي است.
 
رحمانيان تصريح كرد: كاستن از حجم جانباختگان و مصدومان حوادث ترافيكي در فارس مستلزم تبعيت از يك طرح جامع و هم افزايي ميان سازمان‌ها و نهاد‌هاي مسئول و ورود سازمان‌هاي مردم نهاد و جلب همكاري بيشتر مردم است.

افزايش دوربين‌هاي نظارتي در راستاي بهبود شرايط جاده‌ها

وي تخصيص اعتبارات بيشتر و امكانات امدادي و همچنين اصلاح و رفع نقاط پر حادثه، افزايش دوربين‌هاي نظارتي، حضور بيشتر مأموران راهور در جاده و پيشگيري از تردد اتومبيل‌هاي فاقد معاينه فني در جاده‌ها را از تصميمات اتخاذ شدن در راستاي بهبود شرايط جاده‌ها اعلام و خاطر نشان كرد: تقويت و ايمن‌سازي بيشتر ناوگان‌هاي عمومي درون و برون شهري از جمله‌ي ديگر راه كار‌هاي پيشنهادي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم خواند.

عدم وجود يك آزاد راه در استان فارس قابل تأمل است

اين مقام قضايي تصريح كرد: عدم وجود يك آزاد راه در استان فارس در حالي كه اين استان از بيشترين طول راه در كشور برخوردار است قابل تأمل است.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري فارس در پايان بر همكاري همه جانبه نهاد‌هاي مسئول در جهت كاهش تلفات جاده‌اي و ايمني بيشتر راه‌هاي استان تاكيد كرد.
 
 

انتهاي پيام/

پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها