ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : اگر بخواهيم اقتصاد ما رونق بگيرد، بايد با مفسدان اقتصادي برخورد كنيم
پنجشنبه، 27 مهر 1396 - 13:50     کد خبر: 81649

ترابر نيوز: حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي ضمن تشريح راهبرد‌هاي كلان دستگاه قضا در انجام وظايف قانوني، برخورد با مفسدان در هر لباسي كه باشند و حمايت از خادمان مردم را مشي دستگاه قضا دانست و پيش‌بيني كرد فشار‌ها به قوه قضائيه بيشتر شود.
ترابر نيوز:

 

معاون اول دستگاه قضابه گزارش خبرگزاري ميزانحجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي، معاون اول دستگاه قضا در مراسم تكريم و معارفه رئيس كل دادگستري قزوين اظهار كرد: ببينيد چقدر فرق است كه رابط بين مخلوق با حضرت صاحب‌الامر كه واسطه فيض بين خالق و مخلوق است، چه كسي باشد؟ حالا اگر دست ما به حضرت صاحب‌الامر (عج) نرسيد، نظام ما بايد با واسطه در دست چه كسي باشد؟


معاون اول دستگاه قضا اضافه كرد: در مطلبي از سوي يكي از شخصيت‌ها اينگونه آمده بود كه اگر كل دنيا را بگرديد، هيچ كس را بهتر از مقام معظم رهبري پيدا نمي‌كنيد.


حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي تاكيد كرد: ما مي‌خواهيم زير پرچم ولايت خدمت كنيم.


وي خطاب به حجت‌الاسلام قدرتي، رئيس كل جديد دادگستري استان قزوين گفت: ما و شما بايد امروز از اين موقعيتي كه نظام اسلامي براي ما فراهم كرده است كه بتوانيم به مردم و محرومين خدمت كنيم، استفاده كامل ببريم. اگر ازاين فرصت استفاده نكرديم، فردا زيانكار هستيم و اگر اين فرصت ضايع شد، خدا به دادمان برسد.


سخنگوي قوه قضائيه خطاب به مسئولان دادگستري قزوين افزود: مشكلات در جامعه وجود داشته و دارد و البته همه به اين مشكلات آگاه هستيم و به فضل الهي در مقابل اين مشكلات ايستادگي كرده و در مقابل آن‌ها شانه خالي نخواهيم كرد؛ اما بايد حواسمان به شيطان بزرگ، هواي نفس و شيطان‌صفتان باشد. بايد نسبت به اين دشمنان مراقب بود و از خدا براي مقابله با آن‌ها استمداد بطلبيم و براي اينكه بتوانيم از خداوند استمداد بطلبيم، بايد به قرآن، اهلبيت و نماز تسمك بجوييم؛ چون خودشان به ما قول داده‌اند كه اگر ما در مسير تقوا قرار گرفتيم، به ما كمك مي‌كنند و اگر اينچنين شد، ديگر از هيچ چيزي نگراني نداريم و در مسيرمان بن‌بستي وجود نخواهد داشت.


معاون اول دستگاه قضا بيان كرد: اين اراذل را كه از آنطرف دنيا عربده مي‌كشند و مي‌خواهند افكار و نظرات خود را به ما تحميل كنند و مي‌گويند مدافع حقوق بشر هستند -كه البته اينگونه هم نيست- بايد بشناسيم و در مقابلشان ايستادگي كنيم.

حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي افزود: ما قاطعانه ايستادگي مي‌كنيم، اما به خود مغرور نمي‌شويم. ما در مقابل شيطان و هواي نفس ضعيف هستيم و براي جبران اين ضعف از خدا استمداد مي‌طلبيم.

وي بيان كرد: من در اينجا به شما اعلام مي‌كنم كه فشار‌ها به قوه قضائيه كم نخواهد شد، بلكه بيشتر هم خواهد شد.

سخنگوي قوه قضائيه عنوان كرد: يكي از دلايل اين فشار‌ها سياست‌هاي كلي دستگاه قضا در حمايت از سلامت اقتصادي است كه باعث شده اين فشار‌ها افزايش يابد؛ چون تمام كساني كه در جهت رونق اقتصادي و خدمت به نظام و ايجاد اقتصاد سالم فعاليت مي‌كنند، قوه قضائيه با تمام توان از آن‌ها پشتيباني مي‌كند.

حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي ادامه داد: من در اينجا با صداي بلند اعلام مي‌كنم تمام كساني كه در جهت سرمايه‌گذاري سالم و ايجاد رونق اقتصادي سالم تلاش مي‌كنند، قوه قضائيه بشدت از آن‌ها و سرمايه‌گذاري آن‌ها در اين مسير حمايت مي‌كند.

وي عنوان كرد:، اما قوه قضائيه با تمام توان با مفسدين اقتصادي و متجاوزان به انفال و منابع طبيعي و دارايي‌هاي مردم مقابله مي‌كند و در اين راه هيچ خط قرمزي نخواهد داشت. كساني را كه در اين مسير به روش‌هاي تطميع، فريب و تهديد پيش مي‌آيند، بايد بشناسيم و با درك ترفندهاي‌شان با آن‌ها مقابله كنيم.

سخنگوي قوه قضائيه افزود: در مقابل اين افراد، وظيفه داريم از كساني كه در جهت آرامش، امنيت و رضايت مردم تلاش مي‌كنند، حمايت كنيم و انشاء الله اين كار را خواهيم كرد.

معاون اول دستگاه قضا بيان كرد: كساني كه امنيت جامعه را مختل مي‌كنند، كساني كه به اموال بيت‌المال دستبرد مي‌زنند، كساني كه سرقت مسلحانه انجام مي‌دهند، كساني كه در فضاي مجازي حيثيت مردم را به خطر مي‌اندازند، كساني كه در فضاي مجازي دروغ‌پراكني مي‌كنند و يا كساني كه به اشكال ديگر آرامش مردم را به هم مي‌زنند، قوه قضائيه در مقابلشان قاطعانه مي‌ايستد و با كمك مردم و دستگاه‌هاي نظامي و انتظامي و امنيتي و بسيج و سپاه با آن‌ها مقابله خواهد كرد.

حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در خصوص رسانه‌ها هم گفت: رسانه يكي از ابزار‌هاي ارتقاءِ دانش جامعه است و مي‌تواند در افشاي مفاسد به دستگاه‌ها كمك كند. رسانه مي‌تواند در شفاف شدن امور همكار و ياري‌كننده همه قوا باشد. رسانه وسيله‌اي پراهميت است كه اگر درست از آن استفاده شود مي‌تواند در خدمت مردم باشد، اما اگر رسانه در اختيار نااهلان قرار بگيرد، نه تنها قابليت كمك‌رساني خود را از دست مي‌دهد، بلكه به همان اندازه كه ظرفيت خدمت‌رساني دارد، ظرفيت ضربه زدن به جامعه و سلب امنيت و آرامش جامعه را خواهد داشت و حتي مي‌تواند سبك زندگي مردم را دچار تغيير و تحول كند.

وي گفت: در برخي از موارد افراد نااهل از طريق فضاي رسانه‌اي خطراتي را متوجه كشور مي‌كنند. آيا مي‌توانيم نسبت به اين‌ها بي‌تفاوت باشيم و بگوييم، چون فعلاً نمي‌توانيم در برابر آن‌ها كار زيربنايي بكنيم، آن‌ها را ر‌ها بگذاريم؟ آيا اين عذر از ما پذيرفته است؟

سخنگوي قوه قضائيه خاطرنشان كرد: در اين خصوص ما از همه رسانه‌هاي سالم كه در خدمت انسانيت، اخلاق، امنيت، آرامش و پيشرفت جامعه هستند، با تمام وجود حمايت كرده و به آن‌ها كمك مي‌كنيم؛ اما اگر از طريق معدودي از رسانه‌ها در ارزش‌هاي ديني وامنيت و آسايش مردم اخلال ايجاد شد، قاطعانه با آن‌ها برخورد كرده و از هياهو‌هاي دروغين امروز هراسي نخواهيم داشت.

معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: نااهلان به دروغ مي‌گويند كه ما چقدر با اهل رسانه‌ها برخورد كرده ايم خير؛ اصلاً اينگونه نيست؛ بلكه اگر تخلف يا جرمي صورت گرفته باشد با آن برخورد مي‌كنيم وفرقي هم نمي‌كند كه از اهالي رسانه باشد يا قاضي باشد يا كارمند باشد يا فردي در نظام اقتصادي جرم كرده باشد. هركس در هر جايي مرتكب جرم شود با او برخورد مي‌كنيم. قانون براي همه يكسان است.

حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي اضافه كرد: نهايتاً اينكه ما به رسانه‌هايي كه در خدمت مردم و نظام باشند، كمك مي‌كنيم و با جرياناتي كه از طريق رسانه مي‌خواهند امنيت و آرامش جامعه را خدشه‌دار كنند، مقابله مي‌كنيم.

وي در بخش ديگري ازسخنان خود به اهميت وحدت و همدلي اشاره كرد و گفت: اگر ما با هم همدل و همراه باشيم، علاوه بر اينكه مي‌توانيم از ظرفيت خود استفاده كنيم، ظرفيت و توان كلي ما هم افزايش مي‌يابد؛ دقيقاً مثل انگشتان يك دست كه اگر با هم جمع شوند، توانشان چند برابر مي‌شود.

سخنگوي قوه قضائيه افزود: علاوه بر اينكه با همدلي و وحدت توانمان افزايش پيدا مي‌كند، خداوند هم اين همدلي را مورد حمايت قرار مي‌دهد. طبيعتا‌ً‌ً اين مردم و اين نظام شايسته بهترين خدمات هستند و معنا ندارد كه به علت برخي مسائل جزئي اين انرژي‌ها پراكنده و ضايع شود كه اگر اينگونه شد، خداوند هم ديگر پشتيبان ما نمي‌ماند.
معاون اول دستگاه قضا بيان كرد: بايد تلاش كنيم تا با همفكري و همدلي و مشورت كار‌هاي خود را پيش ببريم؛ البته مرز‌هاي يكديگر را هم بايد رعايت كنيم. مشورت كردن هيچ منافاتي با استقلال ما ندارد. همكاري كردن با دستگاه‌هاي ديگر هيچ منافاتي با استقلال ما ندارد.

حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي تصريح كرد: شوراي تأمين يك ظرفيت خوب براي كمك به مردم است. لازم نيست كه حتماً شوراي تأمين از ما دعوت كند؛ حتي مي‌شود ما درخواست برگزاري جلسه شوراي تأمين را بدهيم. اين همكاري‌ها و مشورت كردن‌ها براي كمك به مردم است.

وي گفت: امروز همه مي‌دانيم كه مسئله اقتصاد و اشتغال يك مسئله مهم در كشور است و يكي از حربه‌هاي دشمن هم ضربه زدن از طريق همين اقتصاد است و اگر بخواهيم كه اقتصاد ما رونق بگيرد، بايد با مفسدان اقتصادي برخورد كنيم.

سخنگوي قوه قضائيه خاطرنشان كرد: ممكن است وقتي يك مفسد برخورد مي‌شود، كارخانه يا كارگاه او كه فعال است، تعطيل شود؛ لذا بايد به فكر راهكاري بود كه اين اتفاق نيفتد؛ چون اين قبيل مسائل صرفاً مسائل قضايي نيستند. اين موارد لازم است كه در يك جمع مورد مشورت قرار گيرد و پيش‌بيني‌هاي لازم قبل از ورود انجام شود كه اگر به پرونده فلان مفسد ورود كنيم، چند نفر بيكار مي‌شوند و كارگاه او چگونه مي‌شود و حتي اين احتمال هم بررسي شود كه سرمايه‌گذارانِ ديگر با چنان برخوردي ممكن است از سرمايه‌گذاري در كار اقتصاد منصرف شوند. در اينگونه موارد بايد به‌گونه‌اي رفتار كنيم كه آن مفسد در كار خود گستاخ نشود و به اقتصاد كشور هم ضربه نخورد.

معاون اول دستگاه قضا خطاب به حجت‌الاسلام قدرتي اظهار كرد: به زيرمجموعه خود توجه كنيد و آن‌ها را كمك كنيد؛ چون حقيقتاً كار قضايي كار سختي است. تلاش كنيد تا جايي كه مي‌توانيد هم به وضع اداري رسيدگي كنيد و هم به وضع قضايي و سعي كنيد به مشكلات زيرمجموعه خود رسيدگي كنيد.

حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي اضافه كرد: تا جايي كه مقدور است به كاركنان خود كمك كنيد و البته بر كار‌هاي آن‌ها هم نظارت داشته باشيد كه خداي ناكرده شيطان و شيطان‌صفتان بر آن‌ها مسلط نشوند و آن‌ها را دچار لغزش نكنند؛ چون اگر در اينجا فسادي پيدا شود، كار خيلي سخت مي‌شود.

وي در پايان عنوان كرد: اگر ديديد كه يكي از نيرو‌ها به سمت اشتباه مي‌رود، قبل از اينكه دير شود، به او هشدار دهيد و نگذاريد به چاه بيفتد.

گفتني است حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در ابتداي سخنان خود با اشاره به فرازي از دعاي روز چهارشنبه گفت: در دعاي امروز مي‌خوانيم: خدايا در اين روز چهارشنبه ۴ چيز را به ما عنايت كن. اول قدرت اطاعت از خودت را نصيب ما بفرما. در خصوص قدرت بايد گفت كه ما دو جور قدرت داريم: يكي قدرت فردي مثل قدرت عقل، قدرت بازو، قدرت هوش و امثال آن كه از خدا مي‌خواهيم كه اين قدرت را در ما افزايش دهد تا بتوانيم در جهت اطاعت از فرمانش از آن استفاده كنيم. يك قدرت ديگر قدرتي است كه به سبب مسئوليت ما به ما عطا شده است كه مثلاً رئيس كل دادگستري، استاندار، فرماندار و يا قاضي مي‌َشويم.

سخنگوي قوه قضائيه افزود: ما از خداوند مي‌خواهيم كه در اين روز چهارشنبه به ما قدرت مضاعف دهد كه بتوانيم از اين قدرت‌هاي داده‌شده به نحو احسن استفاده كنيم كه شرمنده شهدا، جانبازان و مجاهدت‌هايي كه طول انقلاب شده است، نشويم. خدايا قدرت خود را به حق اين روز و اين ماه مبارك به ما عطا كن كه بتوانيم با استفاده از قدرتي كه در اختيار ماست در خدمت نظام و مردم مظلوم و طبقات محروم باشيم. خداوندا در اين روز چهارشنبه از تو مي‌خواهيم كه نشاط و سرور ما را در عبادت و بندگي خود قرار دهي.

حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي ادامه داد: هر انساني با هر چيزي ممكن است مسرور شود. ممكن است نشاط يك نفر بسيار زودگذر باشد و با مسائل لهو و لعب همراه باشد. ممكن است شادي يك نفر در اذيت كردن مردم با استفاده از قدرت و مالي كه به‌دست او رسيده، باشد كه بجاي درست استفاده كردن از اين قدرت، ظلم كردن به ديگران را باعث نشاط خود ببيند. بايد از خدا بخواهيم كه سرور و شاديمان در زماني باشد كه بتوانيم از يك فرد و از يك جامعه رفع ظلم كنيم.

انتهاي پيام/

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها