ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : برگزاري دهمين همايش‌ بين‌المللي مهندسي سواحل و بنادر كشورهاي در حال توسعه ‌در ‌ايران
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 - 16:00     کد خبر: 80853

ترابر نيوز: نخستين جلسه مشترك برگزاري دهمين همايش بين‌المللي مهندسي سواحل و بنادر در كشورهاي در حال توسعه، با حضور اعضاي كميته‌هاي هماهنگي بين‌المللي (IOC) و كميته هماهنگي ملي (LOC) در جزيره كيش برگزار شد و تفاهم‌نامه برگزاري همايش بين كميته‌هاي مذكور به امضا رسيد.
ترابر نيوز:

خبرگزاري فارس: برگزاري دهمين همايش‌ بين‌المللي مهندسي سواحل و بنادر كشورهاي در حال توسعه ‌در ‌ايران

 به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان بنادر و دريانوردي، نخستين جلسه مشترك برگزاري دهمين همايش بين‌المللي مهندسي سواحل و بنادر در كشورهاي در حال توسعه، با حضور اعضاي كميته‌هاي هماهنگي بين‌المللي (IOC) و كميته هماهنگي ملي (LOC) در جزيره كيش برگزار شد و تفاهم‌نامه برگزاري همايش بين كميته‌هاي مذكور به امضا رسيد.

در اين جلسه دبيركل انجمن و مسئولان ارشد انجمن جهاني زير ساخت‌هاي حمل و نقل آبي انجمن پيانك (PIANC) و نمايندگاني از آلمان، آرژانتين، فيليپين و بل‍ژيك به عنوان اعضاي كميته‌هاي هماهنگي بين المللي (IOC) و مديركل مهندسي سواحل و بنادر‌، رئيس اداره بندر و دريانوردي كيش، رئيس اداره مهندسي سواحل به عنوان اعضاي كميته هماهنگي ملي (LOC) حضور داشتند.

در اين جلسه محمدرضا الهيار، مديركل مهندسي سواحل و بنادر، از تصويب برگزاري دهمين دوره از همايش‌هاي بين‌المللي مهندسي سواحل و بنادر در كشورهاي در حال توسعه در سال 2020 ميلادي در جزيره كيش خبر داد.

وي افزود: هدف از برپايي اين نشست، بررسي و تأييد برنامه‌هاي ميزبان و نهايي شدن زمان و مكان برگزاري و همچنين تعيين محور اصلي همايش يعني ارتقاي حمل و نقل آبي، توسعه پايدار زيرساخت‌ها و مناطق ساحلي بود.

وي يكي از برنامه‌هاي انجمن را برگزاري همايش بين‌المللي مهندسي سواحل و بنادر در كشورهاي در حال توسعه عنوان كرد: بر اساس پيشنهاد نماينده ايران در مجمع عمومي ساليانه انجمن در سال 2016 و پس از راي گيري در مورد ميزباني دهمين دوره همايش در سال 2020، اعضا به اتفاق آرا به ميزباني جمهوري اسلامي ايران راي مثبت دادند و پرچم كنفرانس از شهر ريودوژانيرو برزيل به تهران منتقل شد.

الهيار گفت‌: در اين اجلاس پس از بحث و تبادل نظر، تفاهم نامه فيمابين دفتر مركزي پيانك ‌PIANC
HQ، IOC و LOC به امضاي نمايندگان رسيد همچنين با توجه به اهميت «بهبود حمل و نقل آبي و توسعه پايدار سواحل» اين موضوع به عنوان محور همايش تعيين شد.

وي اضافه كرد: همچنين با توجه به همزماني برگزاري اين همايش با چهاردهمين همايش بين‌المللي سواحل، بنادر و سازه هاي دريايي (ICOPMAS 2020) بعد از بحث و تبادل نظر مقرر شد اين دو همايش ادغام و به صورت همزمان از 18 تا 22 آبان سال 1399 در مركز همايشهاي بين المللي خليج فارس جزيره كيش برگزار شود كه تاثير بسياري بر برگزاري هر چه باشكوه تر هر دو رويداد دارد.

الهيار به عنوان نماينده اول كشور در انجمن جهاني پيانك و رئيس كميته هماهنگي ملي‌، در مورد منافع برگزاري اين همايش براي كشور تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با 5800 كيلومتر نوار ساحلي تنها كشوري است كه طرح مديريت يكپارچه مناطق ساحلي را به صورت جامع تهيه نموده و در آستانه اجرا
قرار داده است.

انتهاي پيام/

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها